adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 24 Februari 2016

Delima Kembali Berbunga di Laman Baru

Awal bulan lalu saya dah pindahkan pokok delima saya ke belakang rumah. Dari hari dipindahkan sehingga hujung minggu lalu, hati saya berdebar-debar kerana bimbang kalau-kalau pokok delima saya mati. Daunnya semakin hari semakin berkurangan. Daunnya banyak yang kuning dan akhirnya gugur. Putik-putik bunga yang banyak waktu dipindahkan juga gugur kesemuanya. 


Kegusaran saya akhirnya bertemu pengakhiran bila saya ternampak sekuntum bunga telah kembang lewat petang Ahad lalu. Daun-daunnya juga kelihatan hijau dan berkilat. Nampaknya cuaca yang panas berdenting dengan hujan yang tak turun berhari-hari tidak menjejaskan pokok delima saya.


Alhamdulillah, ada lagi sekuntum dua kudup bunga juga sudah kelihatan. Harapnya ada buah yang melekat menjadi hasil tuaian. Dengan ruang yang lebih besar, pokok delima saya dapat membesar lebih baik. InsyaAllah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...