adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Khamis, 7 Januari 2016

Because we see things so often...

Gambar yang saya tampilkan ini adalah gambar bunga ulam raja di kebun tepi rumah ayah saya dan dibelakangnya adalah pokok rambutan jiran ayah saya. Langit biru dibelakang cerah selepas hujan turun. Kebun rumah ayah saya ini penuh dengan ulam raja. Rasanya lebih sedozen sampai tak termakan sebab mak dan ayah hanya tinggal berdua sahaja. Terkilan pula tak ambil gambar seluruh batas tepi rumah untuk tunjukkan betapa banyak ulam raja ayah saya.


The more often we see the things around us - even the beautiful and wonderful things - the more they become invisible to us. That is why we often take for granted the beauty of this world: the flowers, the trees, the birds, the clouds - even those we love.

Because we see things so often, we see them less and less.

- Joseph B. Wirthlin

6 ulasan:

  1. Memang betul madah di atas..beacause we see things so often, we seen them less and less...kak selalu sangat terjadi kat pokok bunga..bila dah terputus benih baru kelam kabut sampai boleh cek cari celah rumput pun kut2 terjumpa semula anak pokok..

    BalasPadam
  2. pokok ulam raja saya tanam sepokok je benih dari tanam sendiri en iskandar. lepas tu bila dia start berbunga dan hasilkan benih, penuh laman saya dgn ulam raja smpi tak termakan

    BalasPadam
  3. Pokok ulam raja mudah nak membiak. Sedap makan buat ulam.

    BalasPadam
  4. Seronok dapat makan ulam raja dijadikan ulam.

    BalasPadam
  5. Bila balik kampung. Ulam raja antara menu ulam yang mudah nak dapat.

    BalasPadam
  6. Sekarang saya tidak lagi tanam ulam raja macam pertama dulu, saya cuma perlu sepahkan benih merata2 tempat, bila tumbuh saya benarkan jumlah dan lokasi yg sesuai, bakinya dicabut....

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...