adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 6 Mei 2015

Ameer Hero 6

Pada 20 April lepas, genaplah enam tahun umur Ameer Zikri. Tak sangka sungguh cepat masa berlalu. Tahun depan Ameer akan mula masuk ke alam persekolahan. Rasa macam baru lagi Ameer lahir. Ameer petah bercakap namun agak pendiam di sekolah. Dia seorang yang cermat dalam membuat kerja. Jika dilihat dalam buku kerja tadikanya, semua garisan yang dibuat adalah lurus termasuklah garisan yang memerlukan penggunaan gunting. Gurunya juga mengakui bahawa dia sangat cermat membuat kerja.

Tahun ini merupakan tahun kedua Ameer bersekolah di Tadika Alif Ceria. Disebabkan Ameer telah agak lancar membaca, maka pengetua tadika telah meminta Ameer menduduki ujian untuk membolehkan Ameer lompat ke kelas tahun tiga. Alhamdulillah, Ameer masuk ke kelas tahun tiga awal tahun lalu. 

Seminggu sebelum hari ulang tahun kelahirannya, Ameer beri tahu ibu yang dia hendak ke Muzium Semula Jadi di Presint 15, Putrajaya untuk melihat haiwan mati katanya. Itulah kehendaknya sebagai hadiah hari jadi. Walaupun hati saya meronta-ronta nak kongsi serba sedikit gambar lawatan kami ke muzium tempoh hari, tapi apakan daya saya. Tiada satu pun gambar yang ada setelah telefon saya diformatkan semula oleh pusat servis telefon sewaktu telefon saya mengalami masalah beberapa hari selepas itu. Nampaknya bukan rezeki saya. Yang tinggal hanyalah satu gambar ini di instagram saya.

Hujung bulan lalu, tadikanya telah mengadakan majlis sambutan hari lahir untuk anak-anak yang lahir pada bulan Mac dan April. Kami belikan kek yang ditempah daripada seorang kawan dengan tema Big Hero 6. 


Kami juga ada sediakan goodie bags yang diisi dengan sekotak kecil minuman coklat Dutch Lady Kids / Milo, biskut wafer coklat Cloud 9, kek coklat dan snek berperisa ayam. Kami memang tak akan bagi gula-gula atau kacang untuk mengelakkan tercekik. Nanti cikgu pula yang disalahkan. Macam biasa kami isikan dalam beg kertas ini. Kali ini ibu rajin sikit lukis setiap satu dengan kepala Baymax dari filem Big Hero 6 dan warnakan dengan krayon putih. Di bawahnya pula ibu tuliskan “AMEER HERO 6”. 

Nampaknya Ameer gembira dengan kek dan goodie bags yang ada. Katanya kawan-kawannya juga teruja melihat lukisan Baymax dengan tulisan namanya. Ibu seronok mendengar cerita Ameer tentang sambutan hari jadi di tadika.




1 ulasan:

  1. You may spend a lot of time indoors, especially in the winter. Open a window in your home to allow fresh, oxygenated air inside.Online plant nursery in karachi If it's warm enough, open two windows on opposite sides of your home to increase air circulation. Try to open your windows for a few minutes 3 times a day, even in winter.

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...