adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 9 Disember 2015

Yesterday, Today & Tomorrow Berbunga Lebat

Dah lewat petang baru sempat nak tulis sedikit catatan dalam blog. Hari ni cuma nak berkongsi beberapa gambar pokok bunga Yesterday, Today & Tomorrow dalam pasu di laman rumah saya. Sejak ditanam beberapa tahun lalu, biasanya paling banyak tak lebih dari lima kuntum berbunga pada satu-satu masa. Tiba-tiba, banyak betul kudup bunga muncul pada hari Isnin. Hari Selasa pula, separuh dah kembang dan mewangi. Hari ini, banyak lagi yang kembang dengan bunga tona putih (kembang hari Isnin), ungu pastel (kembang hari Selasa) dan ungu terang (kembang hari ini – Rabu). Tapi gambar yang saya nak kongsi ini adalah gambar hari Isnin lau. Jadi untuk hari ini, gandakan tiga jumlah bunga dalam gambar-gambar ini dan tambah lagi kudup-kudup bunga yang menunggu untuk kembang. Gembira betul saya sebab tak pernah sekalipun pokok ini berbunga sebegini lebat. Agak-agaknya apalah yang membuatkan bunganya selebat ini. Apa pun, Alhamdulillah, wangi sungguh laman saya minggu ini.








1 ulasan:

  1. Assalam Sis..cantiknya bunga..

    2-3x saya ulang baca..rupanya mmg nama pokok tu camtu ehh..hehehe

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...