adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Isnin, 4 Februari 2013

Kailan Pun Pindah Rumah Juga! - Minggu 3


Kailan pun pindah rumah juga! Semalam saya dah pindahkan cambahan kailan ke dalam kawasan kebun sejemput. Cambahan kailan dah mengeluarkan daun sebenar kedua dan ada juga yang dah menunjukkan tanda-tanda untuk mengeluarkan daun sebenar ketiga. Sejak minggu lalu saya telah alihkan pasu semaiannya ke kawasan yang terima cahaya matahari sepanjang hari. Walaupun batangnya agak halus, batangnya agak kuat bila dipegang. Sebab itulah saya agak yakin untuk pindahkannya. Saya tak pindahkan semua cambahan sebab kawasan terhad. Lagipun cambahan lebihan boleh dibuat sebagai simpanan. Saya sedang berkira-kira untuk pindahkannya ke laman belakang kalau terdaya. Sayang dibiarkan kerana cambahan itu agak sihat-sihat belaka. Dalam tiga hari lagi saya akan letakkan baja. Kalau diletakkan sekarang bimbang cambahan ini tertekan kerana masih dalam proses menyesuaikan diri di dalam kawasan baru. Mujurlah hari ini hujan. Kuranglah sikit tekanan ke atas cambahan kailan saya.

posted from Bloggeroid

4 ulasan:

  1. kailan kalo letak tempat panas sgt nanti jd pahit

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ker jadi pahit? br tahu...

      Padam
    2. nampaknya kena alih kailan sy ke tempat teduh..sekarang kalau panas..panas sgt..tapi tiba-tiba berangin hujan lebat...

      Padam
    3. ye ke? nanti sy tanam anak benih yang lebih tu kat bahagian teduh belakang rumah. tgk hasilnya nanti. insyaAllah kalau berkesempatan tuai hasilnya..

      Padam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...