adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 29 April 2015

Cara Hentikan Langganan Caller Ringtones/Tunes DiGi

Biasanya kalau ada orang yang telefon saya mesti ada yang komen fasal caller ringtone/tunes saya. Ada masanya saya dimaklumkan caller ringtone/tunes saya macam lagu di lobi hotel. Ada juga yang maklumkan kadangkala lagu Tamil dan kadangkala lagu Hindustan. Saya pun hairan sebab seingat saya tak pernah pula saya langgan caller ringtone/tunes

Sehinggalah pada suatu hari suami saya semak bil telefon yang selama ini tak pernah semak sebab malas nak semak online. Rupa-rupanya setiap bulan toyol warna kuning ambil duit saya RM3. Kalau setahun dah RM36. Kalau dua tahun dah RM72. Kalau lima tahun, RM180!. Kalau dah masuk GST mulai tahun ini boleh mendatangkan marah Mak Jemah ni. Saya dah jadi pelanggan sejak tahun 2001. Selama 14 tahun dah beratus terbang secara kasarnya. Ini tak boleh jadi!.

Maka saya pun mencari-cari caranya nak hentikan langganan dan akhirnya terjumpa. Saya rasa dulu mungkin langganan ini dibuat secara tidak sengaja masa promosi kemudian saya terlupa. Jadi, untuk hentikan langganan anda cuma perlu hantarkan CT OFF ke nombor 20000. Langganan akan dihentikan. InsyaAllah, toyol kuning tidak lagi ambil RM3 setiap bulan. Selamat mencuba!


29 ulasan:

  1. Saya dh cuba utk send ke no 20000 dan hasilnya berbeza dari awak punya..mcm mne ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yg berbeza? Sy baru buat. Alhamdulillah sudah terminated. Terima kasih admin

      Padam
  2. Mengapa saya mengikuti cara CT OFF tapi masih ada lagi belum berhenti

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun sama....dia jawab busy...sakit ati sungguh...dah berkali kali kali pun x berjaya....

      Padam
    2. betui tu sama la sakit hati

      Padam
  3. Tak boleh dia kata service invalid. Celaka digi makan duit haram

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. ND dpt tp Ada cara lain alhmdlillah pkai CT STOP THEN LETAK ID DIA LAGI BRU TBRNTI TOYOL TU

    BalasPadam
  6. Dah 2 kali xtry xjadi , rupa2 nya yg latest ni kene type CT STOP & sent 20000 ... (klu xingat apa no lagu/ID tu just sent CT OFF dulu , nt dpt sms lain dia bg no content ID). Selamat mencuubaa semua yg terkona mcm eden..

    BalasPadam
  7. Dia minta content ID cibai babi punya digi

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodo punya toyol kuning makan duit org

      Padam
  8. Yang tterbaru
    send CT STOP to 20000.

    Bagi yang tak tau "content id tu korg send je dlu CT STOP. nanti dia akan bagi id.. klu mcm blur lagi dnload callers tunes (digi) dkt playstore/apps store

    BalasPadam
  9. Karachi Plants provides a wide assortment of natural plants and accessories on the market in Karachi, Pakistan.Best karachi nursery We provide nursery plants, plants, bulbs, pebbles, pots.

    BalasPadam
  10. Saya ingin membatalkan caller Times

    BalasPadam
  11. Wonderful Citrus' seedless Lemon Plant are slightly earlier, larger, thinner-skinned and juicier than regular lemons, but consumers probably won't notice any difference, he added. Samples I tried over the last three years tasted just like regular seeded lemons in all aspects, including acidity and aroma.

    BalasPadam
  12. Another fabulous fact about regular Lemon Plant ? They're seedless, so no need for picking out pesky seeds from the juice.

    BalasPadam
  13. The service you have requested is currently busy. Please try again later.

    ....ni reply CT OFF

    BalasPadam
  14. Hello, kenapa bila saya send number id masih tak dapat

    BalasPadam
  15. Ye saya pun sama topup rm rm 10 ringgit pastu saya pakai lah beli rm 5 ringgit pastu saya check balik tinggal 3 ringgit je patut tinggal lagi 5 ringgit benci betul dgn 20000 🥲

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...