adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Khamis, 13 Ogos 2015

Seri Laman Rumah

Tak ada apa-apa yang istimewa nak ditunjukkan hari ini. Cuma beberapa sudut pandang bunga-bunga hiasan di rumah yang buat mata saya pandang tak jemu setiap hari.


Bunga kertas dengan bunga merah terang yang menceriakan warna laman berlatarbelakangkan pokok Ati-ati dan Chinese Fringe Flower yang berdaun ungu kecoklatan.


 
Satu-satunya bunga ros yang ada di laman saya, The Pink Showtime Stilleto Rose. Warna bunganya merah jambu terang bila musim panas dengan air siraman yang cukup. Bunganya merah jambu pastel bila musim hujan.


Purple Wishbone Flower yang tidak disemai tapi tumbuh secara sukarela. Dulu saya ada ambil bunganya dari rumah Acik Sam tapi tak tumbuh pula disemai. Mungkin baki benihnya masih bernah dan tumbuh bila keadaan sesuai. Lebat pula tumbuhnya memenuhi pasu aloe vera.


8 ulasan:

  1. Cantik bunga Purple Wishbone Flower tu akak. Nampak macam mata pula jika view dari dekat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..kalau pandang dekat-dekat macam pokok tu cakap.."apa pandang-pandang?" hehehe

      Padam
  2. Inilah hasilnya jika berbudi kepada tanah. Cantik semua bunganya.

    BalasPadam
  3. cantik bunga ati-ati tu..saya minat..hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun minat..niat dihati nak tambah lagi koleksi

      Padam
  4. Bunga dan daun yang berwarna-warni memang cantik....hilang stress bila dok kelebek bunga....

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang enjoy tgk bunga cantik... lega kepala, tenang jiwa..

      Padam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...