adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Isnin, 17 Disember 2012

Anak-anak di Taiping


Pagi-pagi lagi suami saya dah keluar dari bilik untuk satu lagi perlawanan bola persahabatan. Jadi saya dan anak- anak duduk diam-diam saja dalam bilik sampai babah balik tengahari nanti. Saya memang malas nak ikut ke padang. Selain bimbang hari hujan, saya tak larat nak kejar anak-anak yang cuba masuk padang.
Bila babah balik, kami singgah di Zoo Taiping. Ameer memang suka tengok binatang. Tapi nak datang dekat-dekat takut pula. Kucing di rumah lalu pun dah menjerit. Tak sempat jalan-jalan lagi di Taiping walaupun banyak juga tempat yang menarik.
Zoo Taiping ni walaupun kecil tapi menarik. Binatang-binatang yang boleh bekerjasama diletakkan dalan satu kandang. Ameer paling suka tengok zirafah, gajah, badak, harimau, monyet dan singa. Dia suka binatang-binatang sebab kebanyakan watak kartun terdiri dari binatang-binantang tersebut. Ahmad pun tidak kurang teruja tengok binatang.





Dalam perjalanan balik,Ameer tido sepanjang jalan sebab terlalu penat. Ahmad tidur separuh perjalanan. Bila bangun terus 'melabur'. Selepas mandikan dia di Sungai Buloh, terus dia makan hingga habis sebuku roti krim jagung. Kami sampai di rumah jam 11.00 malam. Sampai sekarang masih rasa penat. Maklumlah, kampung kami dekat saja dengan Kuala Lumpur. Kalau perjalanan lebih dari 2 jam memang kami tak tahan hehehe.




posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...