adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Jumaat, 24 Mei 2013

Alhamdulillah...

Assalammualaikum semua. Agak lama juga saya tidak menulis apa-apa. Selain tidak ada idea nak menulis setelah lama tidak berkebun, telefon saya yang selalu saya gunakan untuk menulis juga rosak sejak tiga minggu lalu. Dalam tempoh itu, inilah perkara penting yang telah berlaku...Pada 10 Mei 2013, doktor telah mengarahkan saya supaya 'menyerah' diri di hospital berdekatan kerana pada pemeriksaan kandungan minggu ke 40 mendapati kandungan air ketuban telahpun berkurangan. Maka, petang itu ditemani emak tersayang, saya pun 'menyerah' diri. Suami masih lagi dalam perjalanan ke kampung untuk bersama saya dari Putrajaya. Petang itu, buat kali ke lapan, doktor 'scan' kandungan saya dan berkata "Itu..nampak 'boy' nya..". Saya terkejut! Setelah lapan kali 'scan' inilah kali pertama saya mengetahui jantina anak ketiga kami. Suami saya tersenyum bila saya maklumkannya petang itu. "Tambah lagi satu cukuplah 'team futsal' babah..." katanya sambil tersenyum.Memandangkan bukaan laluan kelahiran hanya terbuka 2cm sahaja, maka doktor telah memasukkan belon untuk mempercepatkan laluan bukaan. Saya kurang pasti bagaimana ia boleh membantu. Empat jam selepas belon dimasukkan, saya mula merasai sakit bersalin setiap 10 minit iaitu bermula jam 10 pagi.Pada jam 10 malam, kesakitannya mula kerap iaitu setiap kurang 5 minit. Jururawat memeriksa laluan dan ianya terbuka kira-kira 5 cm. Belon dimasukkan pada jam 6.30 pagi. Jika tiada perkembangan, pemeriksaan akan dibuat 24 jam kemudian. Memandangkan laluan terbuka, saya dibawa ke dewan bersalin jam 10.45 malam dan doktor memecahkan air ketuban jam 11.20 malam.22 minit kemudian lahirlah anak lelaki ketiga kami iaitu pada 11 Mei 2013 jam 11.42 malam. Saya bersyukur saya hanya merasai sakit bersalin sekejap saja kali ini dan ini mengejutkan semua termasuk doktor yang menguruskan kes saya. Alhamdulillah kami berdua sihat...
posted from Bloggeroid

4 ulasan:

  1. Alhamdulillah...tumpang gembira..
    tahniah dpt baby boy lagi...bertambahlah yer askar2 dirumah..heheh...apa nama boy yang ketiga nie...?

    BalasPadam
  2. Assalam..tahniah ya...alhamdulillah semuanya selamat...take care!

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah,tahniah wanie. Selamat berpantang :)

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...