adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 17 Julai 2013

Laman Rumah Acik Sam


Kelmarin kami sekeluarga ke rumah ibu saudara suami saya di Sabak Bernam. Ini kali kedua saya ke rumahnya. Rumahnya comel sahaja dengan 2 bilik dan 3 bilik air. Apa yang saya suka benar tentang rumahnya adalah lamannya yang cantik. Tiap kali ke rumahnya, saya tak pernah puas menikmati tamannya. Saya percaya Acik Sam tak ada pengetahuan formal dalam menjaga tanamannya waima pengetahuan dalam penataan gaya tamannya. Namun lamannua begitu kemas dan ceria. Tanaman hiasannya juga begitu cantik, sihat dan menarik. Selain pasu, dia turut menamam pokok hiasannya dalam tin cat, bakul bawang atau botol minyak. Tanpa segan silu saya turut mengambil beberapa benih ros Jepun pelbagai warna dari lamanya dan juga keladi hiasan. Acik Sam pelawa ambil lebih banyak, tapi saya segan pula. Kunjungan lain kali saya ambil lagi. Tak sabar rasanya mahu pindah ke rumah sendiri. Dapatlah menghias laman dengan bersungguh. Tinggal di rumah orang ni agak kurang semangat nak menghias walaupun tak ada salahnya pun.




posted from Bloggeroid

2 ulasan:

  1. memang cantik koleksi dan susunannya... teringin jadi full time gardener.. nak ulit 24 jam!!

    BalasPadam
  2. memang meriah dan cantik rumah acik sam tu yer

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...