adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Ahad, 23 November 2014

Mulberi Berbuah Lebat

Dua minggu lalu saya mengemas laman saya sambil memangkas pokok-pokok mulberi saya. Ada lima pasu kesemuanya. Setelah dipangkas, banyak dahan-dahan baru keluar dan kebanyakkannya mengeluarkan putik. Mingu ini ada juga dua tiga biji yang dah kehitaman. Ini kali pertama pokok-pokok mulberi saya berbuah dengan banyak.



Saya belum jumpa cara untuk gemukkan buah mulberi saya. Ada orang kata letakkan baja sewaktu pokok berbuah. Namun saya tidak berkesempatan minggu lalu. Minggu ini ada kesempatan nak membaja. Harapnya pokok yang baru berputik ini dapat menghasilkan buah yang besar.



Pokok yang ini ada bena putih pula. Memandangkan pokok dan buah kelihatan sihat sejahtera, malas pula saya nak buang benda putih tu.



Pokok ini pula pasunya terletak sebelah dengan pasu bunga telang saya. Kontras warna merah buah mulberi dan warna ungu bunga telang menarik pandangan mata.


posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...