adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Khamis, 6 November 2014

Si Merah Jambu Terang


Bunga raya merah jambu mini ini saya jarang-jarang ambil kisah. Tapi risau juga kadang-kadang kelihatan ada dahan yang mati. Cepat-cepat saya pangkas bimbang berpenyakit. Baru-baru ni saya perasan ada banyak putik bunga yang keluar. Mungkin kerana sekarang Putrajaya kerap ditimpa hujan pada waktu petang. Pagi disimbah sinaran matahari terang, petang disirami air hujan pula. Sudah dua kali hujung minggu saya siram pokok-pokok di laman rumah dengan baja enzim sisa dapur atau lebih dikenali sebagai MOL. Saya kurang pasti pula adalah disebabkan pengaruh keadaan mikro iklim yang agak baik sekarang atau keberkesanan MOL saya itu. Yang pasti memang agak banyak putik bunga yang keluar berbanding kebiasaan.

Warna merah jambu terangnya memang cantik. Kelihatan seperti gadis genit berada di laman sesuai dengan saiznya. Hajat saya nak menambah koleksi bunga raya masih belum dapat direalisasikan. Maklumlah, kami tinggal di rumah kuarters. Bila-bila masa sahaja mungkin berpindah. Belum mampu nak angkut semua pasu-pasu berpindah ke rumah baru.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...