adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Jumaat, 23 Oktober 2015

My Fallen Heroes - Gugurnya Bunga Delima dan Matinya Pokok Tomato

Baru semalam gembira sebab salah satu bunga delima saya sudah mula menunjukkan tanda-tanda menjadi buah manakala tiga lagi masih kekal di pokok. Itu cerita pagi semalam. Lewat petang semalam saya lihat dua putik bunga dari tangkai yang sama dah gugur. Nampaknya tak ada rezeki lebih untuk saya kali ini. Mungkin pokok baru nak belajar berbuah. Dapat sebiji pun saya sudah bersyukur. Bila dibelek-belek, nampaknya ada kudup bunga baru akan keluar dari ranting yang sama. Belum habis-habis lagi berbunga pokok delima yang satu ni.


Buah tomato yang ada dua biji juga semakin merah. Tak tahulah bagaimana rasanya sebab pokoknya sudah mati sejak dua minggu lepas. Sejak itu, tomato tidak membesar lagi. Cuma warnanya sahaja berubah warna dari hijau ke merah dari hari ke hari. Pokoknya mati mungkin kerana terlebih siram setelah hampir kekeringan bila ditinggalkan masa Aidiladha lalu.


Hari ini saya dedikasikan untuk my fallen heroes.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...