adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Selasa, 25 Disember 2012

Bayam Oh Bayam - Minggu 3


Lemah betul bila mengikuti perkembangan benih-benih bayam merah berusia tiga minggu ni. Lepas dipindahkan ke pasu yang berbaja minggu lepas, barulah nampak perkembangan positifnya. Walaupun kecil, mujurlah ada perubahan. Kebanyakkan benih dah mula mengeluarkan bibit-bibit tumbuhnya daun sebenarnya. Semaian kali ini benar-benar menuntut kesabaran saya. Seingat saya, masa saya kecil mudah saja benih tumbuh. Mungkin waktu itu saya kurang endah perkembangannya tiap minggu. Asalkan tumbuh saja sudah buat saya gembira. Lain kali jangan lupa gaul tanah dengan baja ye Wanie bila menyemai tu.

posted from Bloggeroid

4 ulasan:

  1. Salam wanie..bayam saya dah sebulan ditanam tp masih kontot.hehe..tak tau la bila bley mkn bayam tanam sendri ni..salam kenal ya dan sya folo blog wani..:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah.. X sabar nak makan bayam tanam sendiri. Favourite husband saya bayam merah ni.

      Padam
  2. Balasan
    1. Salam. Saya guna baja tahi ayam beli dari carrefour.

      Padam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...