adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 28 Ogos 2013

Manisnya Tomato Ceri Ranum! – Minggu 12


Akhirnya Isnin lepas saya telah tuai dua biji tomato ceri saya yang pertama untuk tahun ini. Tomato ceri ini mengambil masa kira-kira seminggu untuk benar-benar ranum. Buahnya manis sekali namum kulitnya agak tebal dan sedikit keras dikunyah. Selepas menyiram tanaman saya petang itu, saya segera petik dan makan begitu saja. Sengaja dimakan mentah untuk merasa kemanisan tomato ceri segar. Kalau sempat minggu ini saya mahu semai lagi tomato ceri untuk pusingan kedua. Rugi pula rasanya tidak tanam lebih pokok tomato ceri di atas batas. Semaian pusingan pertama masih berbaki beberapa pokok di dalam pasu. Pokoknya masih kecil kerana tidak dipindahkan ke batas besar namun sihat. Mungkin saya boleh cuba alihkan ke batas semaian yang berbaki.


1 ulasan:

  1. tomato ceri ni bukan saja sedap dimakan.. nmpk cantik.. jd penyeri kebun..

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...