adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Khamis, 1 Ogos 2013

Tomato Berbuah dan Berbunga Lagi... - Minggu 8


Sejak mula berbunga dan berputik minggu lalu, ketiga-tiga pokok tomato saya makin galak berbunga. Yang dah berputik minggu lalu pun semakin besar. Buah tomato ceri yang dua biji itu sudah semakin menghampiri saiz sebenarnya. Mungkin selepas Aidilfitri dapatlah saya merasa tuaian tomato ceri pertama saya. Tomato bulat kini ada tiga biji. Mungkin mengambil lebih masa sedikit untuk membesar dan ranum. Minggu lalu kesemua pokok tomato telah dibaja. Saya semburkan baja foliar setiap hari. Alhamdulillah pokok-pokok tomato saya nampak sihat tanpa bena putih atau serangga perosak yang lain. InsyaAllah pokok-pokok tomato saya akan berputik dengan lebih galak sepanjang cuti Aidilfitri minggu depan.




posted from Bloggeroid

3 ulasan:

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...