adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Selasa, 3 Mac 2015

Overnight Oats In Nutella Jar With Orange and Mini Salted Pretzels

Di rumah saya ada lebih kurang tiga botol Nutella kosong. Bukan sengaja malas nak buang, tapi saya ada agenda untuk bekas-bekas kosong tersebut. Pagi ni baru dapat laksanakan agenda sebab sebelum ni bahan tak cukup.

Pagi-pagi sebelum keluar rumah, saya masukkan oat segera kira-kira setengah daripada bekas. Kemudian saya masukkan susu pula sehingga ¾ bekas. Masukkan pula potongan buah oren, buah-buah segar lain juga boleh. Buah-buahan kering pun menarik juga. 

Sampai di pejabat, saya masukkan mini salted pretzel dan tabur dengan biji bunga matahari panggang. Masa ni oat dah menyerap sebahagian susu, susu pula sudah ada perasa oren dan coklat Nutella. Rasanya lebih kuat kalau rendaman susu dan oat dibuat semalaman (overnight oat). Coklat Nutella yang melekat di dinding bekas dan mencair dan memperasakan susu. Selesai sudah sarapan pagi saya. Jadi hari ini dapatlah memulakan kerja dengan perut yang kenyang. Yeay!!




posted from Bloggeroid

2 ulasan:

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...