adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Selasa, 15 Januari 2013

Ros berbunga sedozen...


Inilah saat yang saya tunggu-tunggu sejak beberapa hari lepas. Hujung minggu lalu saya perasan pokok bunga ros dalam pasu kecil telah mula mengeluarkan sekurang-kurangnya lapan kuntum bunga. Manakala pasu besar ada empat kudup bunga. Hari ini sebahagian besar kudup-kudup bunga telah berkembang. Hasilnya menjadilah 13 kuntum bunga ros! Ini termasuk dua kudup yang belum berkembang. Pada usia hampir dua bulan bersama saya, pokok-pokok bunga ros ini benar-benar menceriakan hidup saya.

Ini betul-betul menaikkan semangat saya untuk menambah koleksi pokok ros saya.

Ini pula gambar jarak dekat bunga ros yang sempat saya ambil dalam keadaan tergesa-gesa pagi ini. Saya masih belum berpeluang membelek sepuas hati bunga-bunga ros yang lebih dari sedozen ini.
posted from Bloggeroid

4 ulasan:

  1. Mesti wangi betul bau laman dengan bunga ros nie kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. x wangi pun ummu..jenis ni x berbau langsung...tp cantik dan kecil saja bunganya

      Padam
  2. nak jugak tanam rose..tapi ada duri takut anak main

    BalasPadam
    Balasan
    1. anak sy jarang main di laman sebab rumah di putrajaya x berpagar, jd jarangla di dtg dekat dengan pokok bunga

      Padam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...