adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Khamis, 3 Januari 2013

Sawi Sudah Sebulan - Minggu 4



Sudah empat minggu umur benih-benih sawi ini. Kalau diikutkan pembacaan saya, dalam tempoh 8 hingga 12 minggu semaian sudah boleh tuai. Jadi, mengikut perkiraan saya, kira-kira 4 hingga 8 minggu lagi dapatlah saya merasa tuaian pertama sawi saya.
Kalau diperhatikan, batang benih-benih sawi saya ini agak panjang. Saya pasti ini disebabkan kurang penerimaan cahaya matahari sedangkan benih-benih ini telahpun bersedia untuk dipindahkan ke tempat yang lebih menerima cahaya matahari. Pagi tadi saya telah pindahkannya ke tempat yang menerima pancaran matahari sekurang-kurangnya panas sehingga tengahari. Jika saya pindahkannya ke kawasan kebun sejemput, saya risau benih-benih ini tidak dapat bertahan kerana terkejut sebab kawasan tersebut agak terik. Saya yakin perpindahan ini dapat membantu menggalakkan pertumbuhan benih-benih sawi saya ini. Kita tunggu dan lihat.



posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...