adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Isnin, 9 September 2013

Kenali Gaya Penampilan Anda

Pada Konvensyen Bidadari 2013 yang lalu, antara slot yang menarik adalah slot ceramah oleh Puan Mary Anni M. dengan slot ceramahnya yang bertajuk “Bergaya Menurut Islam”. Slotnya agak padat dengan pengisian. Apa yang saya ingin kongsikan adalah kuiz bagaimana hendak mengenali gaya penampilan anda. Bagi setiap gambar, catatkan setiap pilihan anda di atas sekeping kertas.
Beg Tangan

Jam Tangan

Kasut

Cincin

Selendang

Jika pilihan anda banyak “A”, anda bergaya "Natural".

Gaya yang ditonjolkan melalui item ditandakan “A” adalah gaya Natural. Orang yang bergaya natural ini sukakan keselesaan dan santai. Orang yang bergaya natural mudah dipengaruhi dalam gaya penampilannya namun akan kembali ke gaya asalnya. Bak kata Puan Mary Anni, orang yang bergaya natural ini mudah kelihatan selekeh jika tidak kena gaya. Ibarat kata kalau boleh mahu ber"kaftan" dan berselipar sahaja ke kedai seolah tiada siapa yang akan perasan kehadirannya. Orangnya suka ambil jalan mudah sehinggakan kalau boleh semua baju yang dipakainya tidak perlu rapi digosok.

Jika pilihan anda banyak “B”, anda bergaya "Romantis".

Gaya yang ditonjolkan melalui item ditandakan “B” adalah gaya Romantis. Orang yang bergaya Romatis ini suka kelihatan cantik dan berjiwa feminin. Pilihan utama mereka dalam bergaya adalah material dengan corak bunga-bungaan dan seringkali dilengkapi dengan riben penambah seri. Mereka suka mempengaruhi orang. Gaya ini sesuai untuk majlis tidak formal namun “fashionable” seperti majlis perkahwinan dan sebagainya. 

Jika pilihan anda banyak “C”, anda bergaya "Klasik".

Gaya yang ditonjolkan melalui item ditandakan “C’ adalah gaya Klasik. Orang yang bergaya Klasik ini tampak professional, sofistikated dan sentiasa nampak kemas. Gaya ini sesuai digayakan dalam majlis formal dan juga sebagai gaya ke pejabat. Mereka cenderung untuk memadankan pakaian agar kena pada gaya. Seringkali orang bergaya klasik merungut tidak punya baju atau tudung yang sepadan sedangkan baju yang ada sudah 13 almari! Orang dengan gaya ini setia pada gayanya.

Jika pilihan anda banyak “D”, anda bergaya "Dramatik".

Gaya yang ditonjolkan melalui item ditandakan “D”’ adalah gaya Dramatik. Orang yang bergaya Dramatik tidak ada panduan tertentu dalam bergaya dan suka menjadi tumpuan dengan bergaya lain dari yang lain. Selebriti yang bergaya Dramatik antaranya adalah Anita Sarawak, Aznil Hj Nawawi, Azwan Hj. Ali, Didie Alias dan banyak lagi. Untuk bergaya Dramatik, personaliti sebenar perlu juga Dramatik. Jadi jangan bergaya Dramatik jika anda bukan seorang yang Dramatik.

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...