adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 26 Jun 2013

Berapa Banyak SIP Disimpan Dalam Plastik...Cara Saya

Semalam sahabat saya, Ummuaidan bertanya berapa banyak SIP disimpan dalam plastik simpanan. Jawapan saya serta justifikasi saya agak panjang jadi jawab melalui tulisan inilah ye Ummuaidan.

Secara umumnya, plastik simpanan dapat menyimpan sebanyak 12 oz SIP. Pada pandangan saya, kuantiti yang ideal untuk SIP disimpan dalam plastik adalah sebanyak 8 hingga 10 oz. Ini adalah kerana kuantiti yang kurang dari 5 oz lebih baik disimpan dalam botol kecil. Berdasarkan kepada pemerhatian saya dengan anak terdahulu, kebiasaannya bayi akan minum.sebanyak 2 hingga 3 oz SIP bagi setiap sesi. Jadi setiap pek yang mengandungi 10 oz SIP dapat membekalkan SIP bagi 3 hingga 4 sesi. Ini bermakna 1 pek untuk bekalan sehari di taska dengan tambahan SIP segar untuk 1 - 2 sesi.

Untuk mendapatkan bekalan untuk 1 pek, kadangkala dapat diperolehi dalam satu sesi mengepam. Setiap hari saya akan pam 2 kali sehari pada waktu subuh dan lewat maghrib. Kadangkala hanya 1 oz sahaja dapat dipam bagi 1 sesi. Jika ini berlaku, saya akan berhenti seketika dan minum minuman bijirin seperti MILO, Nestum atau seumpamanya. InsyaAllah lepas sejam, saya akan dapat pam sekitar 8 hingga 10 oz iaitu cukup untuk satu pek. Dalam sehari dapat 2 pek cukup untuk 2 hari bekerja akan datang.

Harapnya perkongsian saya ini dapat membantu rakan-rakan yang buntu merancang stok SIP untuk hari mendatang. Kalau ada yang punya idea lain, sudilah berkongsi ya.
posted from Bloggeroid

2 ulasan:

  1. Akak dah pencen tapi tak taulah pulak kot2 Allah s.w.t nak bagi lagi kami terima dengan gembira dan boleh lah rujuk kat sini lagi.

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...