adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Sabtu, 29 Jun 2013

Dengan Tak Semena-Mena... - Cili 3 Minggu


Di rumah saya ni banyak juga semaian benih cili merah yang ada dan sihat-sihat belaka. Saya tidak semai benih-benih ini. Ianya mula muncul dalam bekas semaian benih lain. Yang paling awal muncul adalah dari dalam pasu selasih Thai. Pada mulanya saya fikir rumpai yang menumpang. Tapi, lama kelamaan-lamaan terserlahlah rupa benih cilinya. Jadi saya alihkan ke pasu lain agar ia dapat tumbuh dengan baik. Mungkin benihnya datang dari kompos yang saya jadikan medium pemasuan. Ini namanya rezeki bulat datang bergolek, yang pipih datang melayang.
posted from Bloggeroid

3 ulasan:

  1. Hello to another chilli-lover! Although I was born in Malaysia and used to speak Bahasa Melayu I have forgotten it all now. However, I recognise the word "cili" !!

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...