adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Selasa, 25 Jun 2013

Menyimpan Susu Ibu Perahan Di Dalam Plastik... Cara Saya

Menyimpan Susu Ibu Perahan (SIP) di dalam plastik khas merupakan salah satu cara mudah SIP disimpan. Saya telah mula menyimpan SIP sejak minggu pertama selepas bersalin. Bagi mengoptimumkan penggunaan ruang dalam peti sejuk beku, saya menyimpan dan menyusun bekas SIP secara sistematik. Memandangkan plastik simpanan mempunyai kemasan "double seal", maka saya baringkan plastik yang berisi SIP cair dan akan membeku dalam bentuk kepingan. SIP beku yang leper mudah disusun seperti buku. Saya menggunakan kotak susu sebagai tempat simpanan kepingan SIP. Kotak yang telah penuh akan dimasukkan ke dalam plastik. Plastik susu, kotak impanan dan plastik simpanan dilabel dengan tarikh susu diperah agar mudah untuk mengenalpasti kumpulan SIP yang perlu digunakan dulu. Dengan cara ini, simpanan susu akan lebih kemas dan stok lebih mudah diselenggarakan. Di bawah adalah gambar-gambar yang menunjukkan cara simpanan SIP saya. Sejujurnya, ruang yang digunakan dengan baik untuk menyimpan stok SIP buat saya lebih bersemangat untuk sediakan lebih stok SIP. Harap catatan saya ini dapat membantu rakan-rakan yang buntu menguruskan ruang simpanan stok sepertimana saya pernah hadapi dulu.







posted from Bloggeroid

1 ulasan:

  1. Bnyak nampaknya susu yg diperah tuh...sekali perah ker satu plastik atau campur2..?

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...