adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 5 Jun 2013

Kejutan Dari Dalam Semak...



Agak-agak boleh nampak tak dua pokok cili merah kulai dalam gambar semak ni? Pagi tadi selepas buang sampah dalam tong sampah besar, sempatlah membelek pokok cili dua pokok di dalam kawasan kebun sejemput yang dah bersemak ni. Saya pun cabutlah sikit rumpai-rumpai yang ada di sekeliling pokok cili tu. Dalam pada itu, saya perasan pokok cili dah mula berbunga. Elok kalau saya baja nanti berbuahlah dengan elok. Belek punya belek, rupanya ada dua biji cili yang sedang membesar. Elok rupanya, tak cacat cela langsung. Teruja betul saya! Terus bersemangat nak berkebun semula. Tak sabarlah!!


posted from Bloggeroid

5 ulasan:

  1. kalau dah rezeki tak kemana...dlm semak pun jumpa

    BalasPadam
  2. Ingatkan terkejut benda lain...saspen jek... besarnya cili tu...

    BalasPadam
  3. wahbestnya..betul tuh kalau letak baja mungkin lebih subur inshaallah..

    BalasPadam
  4. saya pun sama macam Kak Mar.. Ingat kejutan apa.. hehehe.. Kejutan yang manis.. eh Pedas!

    BalasPadam
  5. hah! semua terkejut heheh...mesti ingat terserempak ular ke hehehe pagi2 ada 2 biji cili bila petang tinggal 1 je sebab tak sengaja tarik adoi!

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...