adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Khamis, 20 Jun 2013

Tomato Alamanda - 2 Minggu


Ini beberapa semaian benih tomato yang benihnya saya dapat dari tomato segar. Memandangkan tomato ini saya beli dari Alamanda maka saya memandai-mandai namakannya Tomato Alamanda. Benih ini dah berumur 2 minggu pada hari ini bermula dari tarikh ianya disemai. Saya alihkannya ke pasu yang lain bagi memberinya ruang yang lebih besar untuk berkembang. Saiznya kira-kira 2 inci dan saya kambuskan sebahagian batangnya supaya ia dapat membentuk lebih banyak akar. Benih dalam pasu merah jambu adalah benih yang paling sihat. Benih harapanlah kiranya. Benih-benih dalam pasu hijau perlu bersaing dan benih yang paling kuat akan disimpan. Benih lain dalam pasu besar adalah benih simpanan.


Benih Tomato Alamanda berumur 2 minggu sebelum dialih.


Benih Tomato Alamanda berumur 5 hari selepas disemai. Benih mula didedahkan dengan cahaya matahari redup sepanjang hari supaya lebih kuat.
posted from Bloggeroid

4 ulasan:

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...