adsense

Pengikut

leaderboard nuffnang

Rabu, 26 Jun 2013

Jiwa Yang Terselamat..



Setelah beberapa hari bumi Putrajaya dikelubungi jerebu yang diimport dari negara jiran, semalam akhirnya hujan turun dengan lebat disertai ribut. Tatkala hujan mula turun, saya segera keluar rumah menyelamatkan semaian di atas pagar. Agak takut melihat pokok-pokok disekeliling rumah bergoyang kuat seolah ribut besar melanda. Anak-anak dan suami belum sampai ke rumah. Segera saya telefon suami supaya jangan pulang lagi sehingga ribut reda. Alhamdulillah... belum panggilan dijawab telah kedengaran suami membunyikan hon dari luar rumah. Apabila hujan berhenti lewat maghrib, kelihatan banyak pokok tumbang sehingga wujud senarai menunggu di Perbadanan Putrajaya bagi kerja pembersihan pokok tumbang.


Inilah semaian saya yang dapat diselamatkan dari dimusnahkan ribut semalam.


Pagi ini semaian dialihkan semula ke atas pagar untuk menerima sinaran matahari. Udara hari ini juga lebih segar dari sebelum ini. Kalau dilihat betul-betul gambar di atas, dapat dilihat bumbung rumah jiran kami yang runtuh. Rumah-rumah yang berada di baris hadapan rumah kami kebanyakan mengalami kerosakan bumbung kerana berada di laluan ribut semalam. Rumah kami pula dibanjiri air sedikit di bilik utama di bilik atas kerana air hujan ditolak masuk ke dalam rumah melalui tingkap walaupun tingkap ditutup. Mujurlah tiada kemalangan jiwa berlaku semalam.
posted from Bloggeroid

2 ulasan:

  1. ingat lagi masa ribut di rumah kami a few months ago.....tercabut jugak atap, habis basah master bedroom.....dah laa masa tu dgn anak2 ja kat rumah......takutt gak laa....

    BalasPadam

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...